2016. máj 01.

Sertés saslik

írta: MeSh
Sertés saslik

img_5224.JPG4 személyre
elkészítés 70 perc

½ kg sertés tarja
½ dl kókusztej
½ dl mangólé
1 ek. mustár
só, bor, majoranna, citromlé
6 db krumpli
2 fej lilahagyma
1 cukkini
1 padlizsán
2 nagy paradicsom
12 szelet feketeerdei sonka
10 darab hurkapálca

Nem lovagoltam át a genetikai kísérletezések mezejére és keresztezés által megalkottam a repülő, ragadozó malacot, melynek fura részét tálalom, nyugalom.
Saslik: valami a nyárson (krími tatár nyelven), amit nyílt lángon készítünk.
Most, a modernizáció megengedi, hogy esetenként ez a sütő legyen.
A húst mindenféleképp pácolni kell előző este. Azaz kis téglatestekre vágom, alaposan összekeverem a tarja és a krumpli között felsoroltakkal és légmentesen lezárva hűtőbe teszem.
Egzotikus és finom lesz mangólével és kókusztejjel. De bármilyen tetszőleges – mi is van otthon – cuccokban lehet.
Mivel sütős a változat ezért, amíg döfködök, előpuhul a krumpli. Azaz átforgatom sós-borsos-fokhagymás-bazsalikomos olajban és 200 fokon fólia alá bujtatva, sütőbe teszem 30 percre.
A hurkapálcákat ofkorsz, hogy már rég kihegyeztem és vízbe áztattam minimum 20 percre. Különben tényleg nyílt láng lesz.
A zöldség hozzávalókat érzésre kockázom, a sonkát fel-és-félbe tekerem. Ezeket is megforgatom a krumplihoz hasonló elegyben.
Végre eljutottam a legjobb részhez és kezdhetem a nyársalást. Ha agresszív lennék, akkor minden egyes szúrásnál a megfelelő emberre gondolok. Viszont én kedves, rendes, jámbor gyerek vagyok ,ezért a méhecskék, porzók és bibék cikáznak a fejemben. A sorrendet szigorú logikai algoritmusok alapján csinálom. Viszont azért nem árt a jobb agyféltekémet is használni, hogy guszta legyen.
Ha megvagyok, a krumpliról lekapom a fóliát és fölé helyezem keresztbe a nyársakat. Felcsavarom a hőfokot 250-re és a funkciónen kapcsolót grillre teszem. 4x8 perces forgatási etapokkal készre sütöm.

Tálalás után vagy vadember módjára, pálcikáról lezabálva, vagy elegáns módon, lehúzva, ízlésesen elhelyezve fogyasztom. Mellé kortyolt sör habja között meg elmerengve nyugtázom, hogy grill rácson a szabadban még jobb lesz.

Szólj hozzá