2014. okt 05.

Sült pisztráng a la nyúl

írta: MeSh
Sült pisztráng a la nyúl

Sült pisztráng a la nyúl.jpg4 személyre
elkészítés 65 perc
 
4 pisztráng
8 szelet bacon
2 db citrom
Grillfűszer
Máltai Nyúlfűszer keverék
Kakukkfű


Ha nincsen horgászfelszerelés, kis tavacska, áldozatkész pecahaverok, éjjeli lámpa s pálinka, akkor irány a halpiac vagy a Tecsó halpultja.
Miután szépen átmosom – és ha én fogtam, kibeleztem, előkészítem – a pisztrángokat, felnyitom és beletömöm a citrom karikákat és belső masszázst adok grillfűszerekkel és kakukkfűvel, sóval, némi olajjal. A maradék citromot meg sót félrerakom a Tequilla-hoz.
Előkapok egy tepsit és szabályosan belefektetem őket. Előveszem a máltai nyúlfűszert. Ezt még korábban találta egy kedves barátom a szüleim spájzában, cirka 7 évvel ezelőtt, amikor egy kellemes buli végéhez közeledve lecsillapítottuk, hogy van még egy kis sütőrum odabenn. Azóta, tömérdek kísérletezgetés után kiderült, hogy a pisztránggal jön ki a legjobban az íze. Már csak a Máltai köztársaságnak kell egy köszönő levelet írni, hogy tudták-e hogy mit adnak a magyar népnek.
Szóval alul-felül jól megszórom és bedörzsölöm a fűszerrel. Ráteszem vagy körbetekerem a bacon-nal. Ezután kis vizet öntök alá – végül is halak – hogy ne égjen le az alja. Szelek bele kis vöröshagymát.
Fóliával lefedem és 180 fokon 35 percig párolom, majd 225 fokon 10 perc alatt rápirítok fólia nélkül. Rizzsel tálalom, mert arra jól merhető a záftjá.

Ha haverokkal fogyasztjuk, akkor a szinglinek elmondhatjuk közben az örök klasszikust, hogyan csajozzon, „sok hal úszik a vízben kukacra vadászva, de az én kukacomat nem kaphatja be csak a maga halacskája!”

Szólj hozzá