2014. sze 07.

Gombás-májas csirke „rétes”

írta: MeSh
Gombás-májas csirke „rétes”

Gombás-májas csirke „rétes”.jpg8 személyre
elkészítés 70 perc

2 pár nagy csirkemell
½ kg csiperke gomba
½ kg csirkemáj
10 dkg császárszalonna
1 fej hagyma
1 zsemle
2 tojás
4 gerezd fokhagyma
1 marék petrezselyem, kapor
só, bors, majoranna

Reggel konstatálva, hogy a hűtőn a cetlin az áll, hogy délre vendégek jönnek, azonnali indulásra sarkal a piacra. Ott mindent egy helyen hamar beszerzek.
A zsemlét beáztatom. A hagymát és a szalonnát összevágom és megkapatom a serpenyőben.
A gombának kiszedem a szárát. Majd megmosom és apróra vágom. Sokak szerint meg kell hámozni, de én még soha nem tettem meg és még életben vagyok. Vagy a fene tudja, meg kell kérdezni a kissrácot a hatodik érzékből, hogy rendesen lát-e engem.
A gombát és a fokhagymát rádobom a hagyma-szalonna duóra, megsózom és beleteszem a petrezselymet és a kaprot.
Hamar összeugrik és levet ereszt, mint a barátok, ha kártyázásról van szó. Ekkor le is veszem és a lé 90%-ának leszűrése után edénybe vele.
A májat miután megpucoltam és apróra vágtam, szintén megkapatom a serpenyőben a majorannával. Pirosból épphogy barnába, pont fordítva, mint amikor ott felejtjük magunkat a tengerparton.
Ha ez is megvan, akkor bedobom a gomba mellé. Ezt az elegyet leturmixolom és hozzáteszem a kinyomkodott zsemlét meg tojást és jól összekavarom. Még sózom, ha kell. Lehet beletenni egy kupica vörösbort is, feltéve, ha nem fogyott el főzés alatt. Kész a „rétes” tölteléke.
Nézzük a „tésztáját”. A melleket hosszában/lapjával félbevágom és kicsit kiklopfolom. Tepsibe a felével szépen megágyazok.
Ráhordom a masszát, majd mehet a tetejére a tészta másik fele.
Előmelegített sütőben fólia alatt 215 fokon 30 perc, majd fólia off és 245 fokon 15 perc.

Elég masszívan tömény lesz. Májimádók előnyben. Bármilyen körettel mehet. Még zsemlébe rakva is pazar étek kirándulás alatt (időrendileg a pálinka és sör között persze).

Szólj hozzá