2022. aug 17.

Fekete bab burrito

írta: MeSh
Fekete bab burrito

bb1.jpg4 személyre
Elkészítés: 30 perc                                                                
    
8 kukorica tortilla lap
240 g fekete bab
2 db érett avokádó
1 db sárga kaliforniai paprika
1 db piros kaliforniai paprika
1 db zöld kaliforniai paprika
1 fej lila hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 dl tejföl 20%
chili, méz
só, bors

Amellett, hogy laktató, még fehérjedús és teli van hasznos zsírral is. Egy átmozgatott délután után tökéletes.
Vagy igazából bármikor, amikor egy színpompás, zamatos étket szeretnénk, ne kivételezzünk.
Serpenyőben, az összevágott hagymákat elkezdem pirítani és nem sokkal később a - kis kockára szelt - paprikák is mehetnek bele. Megsózom és borsozom.
A fekete bab mennyisége úgy jön ki, hogy a 400 g-os konzerv töltő tömege ennyi, ennyi. A maradék 40% lével a dobozban, amiért szintén fizettünk, mindenki tegyen saját belátása szerint.
Miután hozzáadtam és alaposan eldolgoztam, félreteszem.
Gyorsan kikeverek egy szószt is, mert az mindenképp kell hozzá. A tejfölhöz, annyi chilit és mézet keverek, olyan arányban, ahogy a csípős-édes receptoraim be vannak állítva. De azért gondolok a többi résztvevőre is.
A tortilla lapot miután kifektettem, kenek is az aljára egy csíkot. Erre fogok felpakolni mindent. Én pár spenótlevelet is szoktam első rétegnek tenni.
Második rétegként a babos egyveleg jön.
Majd végül az avokádó. Amit előzetesen már előkészítettem.
Feltekerem a klasszikus módon. (YT if it's needed).
S a serpenyőmben, kellemesen, egy kis olívaolajon megpirítom.
Ugyan ezt a metódust megcsinálom az összes többinél is.
Olyan szép tarkák lettek, hogy már a szememmel felfalnám mindet.

Viszont mivel sok készült és annyira nem mozgattam át a délutánt, hogy a Balaton körből értem épp vissza, így a család többi tagja is megkapja a jussát, és együtt vacsorázunk.

Szólj hozzá