2018. okt 29.

Virslis-sült hagymás batyu

írta: MeSh
Virslis-sült hagymás batyu

virslis_hagymas_batyu.JPEG2 személyre   
Elkészítés: 35 perc    

1 csomag leveles tészta
5 szál bécsi virsli
2 fej vöröshagyma
1 ek. méz
1 tk. szója szósz
10 dkg ementáli, szeletelt
3 db ecetes uborka
2 ek. mustár
tojás
só, bors 

Nem nagyon szoktál gondolkozni azon, hogy a reggelente, munkába menet, magadba tömött pékárút, Te is el tudod könnyen készíteni.
Ez nem egy aluljárói tudomány by Fornetti. Ha lusta vagy (amit azzal magyarázol, hogy Neked nincsen időd, mert hát fontosabb ember vagy annál), akkor is próbáld ki. Pikk-pakk megvan és borzalmasan finom.
Valamint úgy csinálod, ahogy Neked jólesik.
Nekem így.
A virslik legyenek bécsiek, mert ezekben a roppanós sertés sokkal jobban érvényesül, mint a puha pulyka.
Semmiféle előfőzés nem szükséges. Kimelegedi magát megfelelően majd a sütőben.
Az egyetlen meló a hagymával van. Ám ez sem rabol el többet annál, hogy emiatt kiközösítsenek a facebook csoportokból, mert "iiiszonyatosan megnyúlik" a válaszidő.
Miután szálasra vágtam és megsóztam - egy serpenyőben - olajon elkezdem a dinsztelési folyamatot. Pár perc és hozzákeverem a mézet és a szójaszószt. Kis idő elteltével meg is van a szép, sötétbarnán tündöklő, karamellizált hagymám
A tésztát, miután beliszteztem, kifektetem. Közepére helyezem a virslit. Erre felhordom a mustárréteget. Mint a kőműves a maltert. Kiegyengetem a hézagokat.
Jöhet a tetejére a szeletelt sajt.
Már nagyon szépen épül a rétegezés. De ahhoz, hogy az ízhatás megfelelő legyen, kell bele még a vékonyra vágott uborka. Tökéletesen passzol az ízharmóniába. Ezzel lesz teljes. Úgy, mint a topmodell és a vén celeb házassági szerződése, a pénzügyi záradékkal.
Ha minden egymáson van, akkor a karácsonyfaszerűen beirdalt tésztát oldalról felhajtogatom, hogy befedje az egészet. Ellenőrzöm, hogy mindenhol megfelelően összedolgozott-e. Nem szeretnék kósza kifolyásokat, és sütőt takarítani. Tudom, a Nettiben nem kell erre figyelni, ott a pont. Kellemes sétát az aluljáróba.
Miután megvagyok, egy felvert tojást alaposan elkenek a felületén és meghintem szezámmaggal. Amennyivel jólesik. Ha a téli eleséget sem a madaraknak veszed , csak azt hazudod a boltban, akkor nyugodtan szőnyegbombázhatod is.
200 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc és meg is vagyok.
Ezt az időt megfelelően szeretném eltölteni, ezért pirítok egy kis bacont. Majd snidlinggel és tejföllel összekeverem. Illik hozzá mártogatósnak.
De magába is kiváló, nehogy a közösségi média kárt szenvedjen emiatt.

Meglepően laktató a végeredmény. De annyira finom, hogy ketten, romantikusan magunkba tömjük az egészet.

Szólj hozzá