2015. feb 01.

Tripla gombás rizottó

írta: MeSh
Tripla gombás rizottó

nagyon_gombas_rizotto.jpg4 személyre
elkészítés 40 perc

20 dkg barna csiperke gomba
10 dkg shimeji gomba
10 gr Mu Err szárított gomba (vagy vargánya)
25 dkg arborio rizs
1 dl Sauvignon blanc
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 szár rozmaring
2 marék petrezselyem
8 dl húsleves alaplé
15 dkg margarin
5 dkg reszelt parmezán
só, bors

Egyszerűen a gombák tökéletes, variációs kihasználása 37 perc alatt. Aki meg nem szereti a gombát, az szeresse Ottót.
A gombákat a piacon érdemes beszerezni, mert ott lehet mindenféle formát, fajtát kapni (még a nem étkezésit is…).
A csiperke felét, a shimejit (alsó „gyökerét” eldobni), s a petrezselymet 5 dkg vajon, 5 perc alatt megpárolom és félreteszem. A hagymákat, rozmaringot és a szárított gombát összeaprítom. Ha van robotmixerünk, akkor abban 3 gombnyomással. Ha nincs, akkor izomból. Serpenyőbe vele és lassú tűzön kevergetem 5 percig, 5 dkg margarinon. Ha megvan, ráöntöm a rizst. A legjobb az arborio, lényeg, hogy sok keményítő legyen benne (nem, ez nem azt jelent, hogy Chuck Norris termeszti). Ettől lesz igazán krémes.
Megkeverem, átforgatom, sózom, borsozom. Hozzáöntöm a bort. Ha magába szívta (ez a rizs komoly vetélytárs), akkor kezdem hozzáadagolni az alaplevet.
A lényeg, ha tényleg klassz eredményt akarok, akkor végig ott toporgok, mint szűz gyerek az orgiában, és fegyelmezetten kevergetem.
Mindig egy átlagos merőkanálnyi levet kell hozzátenni, megkeverni. Aztán ezt ismételni kb. 3 percenként. Ötödik után beletehetem már a gombákat. Itt jut eszembe, hogy a maradék csiperkét meg kell grillezni, így hát nagyon gyorsan cselekedvén, megindítom ezt a folyamatot is. Hetedik után készen vagyok. Lekapcsolás után a tetejére dobom a maradék margarint, és fedő alatt hagyom összeselymesedni.

Tocsogósan tányérra halmozom. Meghintem petrezselyemmel és sajttal. Rádobálom a grillezett gombát. Olyan fincsi, hogy majdnem elfelejtem a maradék bort szervírozni hozzá, de hát profi vagyok!

Szólj hozzá