2015. jan 18.

Diós-szalonnás-spenótos saláta tükörtojással

írta: MeSh
Diós-szalonnás-spenótos saláta tükörtojással

dios_szalonnas_spenotos_salata_tukortojassal.jpg2 személyre
Elkészítés: 30 perc

2 tojás
15 dkg bébispenót
5 dkg dió
1 nagy fej lilahagyma
15 dkg kolozsvári szalonna
1 ek. méz, mustár, teriyaki
2 lap pizzás abonett

Korán kelni s edzeni egészséges. De csak addig, amíg nem pótoljuk a kiesett tápanyagokat. Pláne a szalonnával táplálkozó sejteket...azok a legfontosabbak...sőt, ha nincs otthon szalonna, akkor egy árva fekvőtámasz sincsen.
A spenótot átmosom és egy konyharuhára kiterítem, hogy száradjon meg, amennyire csak tud. Kicsit maradhat vizes, nem életveszély, nem kell hajszárítózni. Ám, ha van otthon zöldségcentrifuga, akkor abban érdemes pörgetni rajta párat.
A diót – miután megtörtem, mert magam szedtem (anyám pincéjében) – apróra vágom és serpenyőben megpirítom. Nem izgulok, mert semmilyen hangot nem ad és nem is illatozik, amíg el nem kezd pirulni. Pont, mint a legkiválóbb személyi titkárnő.
Akkor kész is van.
A szalonnát apró kockákra vágom. Kb. 1x1 centisre. Mehet a serpenyőbe. Miután kicsit megkapatódott, ráöntöm a mézet és a mustárt is. Ebben átforgatom, míg arany-vörösesbarna nem lesz. Nemcsak az illata kiváló, de a látványa is gyönyörű. Pont, mint a másik legkiválóbb személyi titkárnőnek.
Ha a spenót levelekre szórtam a diót, a szálasra vágott hagymát, a szalonnát és a teriyaki szószt, összeforgatom.
Villámgyorsan, mielőtt remegni kezd a kezem és elcseppen a nyálam, megcsinálom a tükörtojásokat is.

Pizzás abonett lapka ideálisan felszíjja a szétfolyni akaró tojást harapáskor, és jól harmonizál a saláta ízeivel. Már csak az önmarcangolás marad hátra, hogy minek edzettem, ahelyett, hogy az időt dupla adag készítésre fordítottam volna.

Szólj hozzá