2014. nov 13.

Felemás lasagne

írta: MeSh
Felemás lasagne

Felemás lasagne.jpg

6 személyre
elkészítés 60 perc
 
20 dkg darált marhahús
2 dl tej
1 dl víz
bolognai alap
mirelit spenót
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
margarin, só
12 lap lasagne tészta
alufólia
15 dkg trappista sajt


Aki még nem sütötte el eme étek felkínálásánál, hogy „azannya lazannya!”, annak humorérzéke a fa déli mohás oldalán van. Besamel mártást ne keressünk, nem szeretem. Nekem ez olyan, mint pálinkán a víz, nincs értelme.

Első fele a másnak. Az apróra vágott hagymát és a darált húst serpenyőben megpirítom. Mivel nincs kedvem sokat bíbelődni, így egy korábbi bolognai alapot – google vagy zacskós - összekeverek tejjel, vízzel és a husira öntve addig keverem, míg kicsit összeugrik, mint Superman gatyója a cicanacin. Edénybe öntve félreteszem.
Másik fele a másnak. Serpenyőben olvasztott margarinra szóróm a lisztet, amíg a besűrűsödési együttható, 75-300 μm lisztszemcse méret mellett 1 ncm/éppenjó nem lesz. Mehet rá a fokhagyma, majd a spenót – amit felengedtem és lecsöpögtettem –, és tej hozzáadása mellett megfelelő állagúra kavargatom. Und Salz natürlich.
Kivajazom a tepsit, akkorát, hogy négy tésztalap elférjen benne. Most fogok egy jókora darab alufóliát – de csak ha nem vagyok Mózes vagy Bruce Almighty –, hogy válaszfalat építsek. Addig hajtogatom hosszában, míg a tepsi magasságát nem kapom. Beillesztem középre (végein kis L hajtással, hogy ne dőljön el).
Jöhet a szószok felhordása. A dolog karmesteri.

Középre tepsi, jobbra, balra szószok kanállal. Egy csík bolognai jobbra, egy csík spenót balra. Tésztalapok, majd szósz réteg, majd ismét lapok.

Ha a kívánt magasságot elértem, finoman kihúzom az alufóliát. Bizonyíték eltüntetve, Columbo bácsi is csak vakarászhatja a fejét a nagy ballonkabátjában. Rászórom a sajtot a tetejére, amit már akkor lereszeltem, amikor bekapcsoltam a sütőt 200 fokra melegedni. Kb. 20 perc alatt összesülnek, amiknek össze kell sülni.

Elkészülés után, vagy ezt, vagy azt a felét eszem, de leginkább egyszerre a kettőt. Vagy fehér, vagy vörös bort iszom hozzá, de leginkább egyszerre a kettőt. Így is, úgy is jóllakom, és ez a cél (má’ megint).

Szólj hozzá