2014. sze 06.

Tócsni

írta: MeSh
Tócsni

Tócsni.jpg4 személyre
elkészítés 30 perc

10 db közepes krumpli
1 szép nagy sárgarépa
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tojás
2 évőkanál liszt
só, bors, petrezselyem
olaj, tejföl

Ami számtalan néven fut. Például macok, lapcsánka, görhöny, bodag és még sok más. Lényeg, hogy gyors, egyszerű, laktató, ja és finom.
Meghámozom a közepes krumplikat. Ezek kb. 7x4x4 centis ellipszoidok. Utána reszelem a "nagylyukún" a sárgarépával együtt. Ez kellemes alkargyakorlat. A hagymát apróra vágom és szintén bele. A fokhagymát is reszelem és teszem belefele.
A tojást feltöröm és az is hozzá.. Én szamurai módjára a kés élén szoktam. Ez mindaddig vicces míg el nem vágod a kezed és mindent beborít a tojás.
Ha a lisztet, borsot és a teáskanálnyi petrezselymet is beletettem, akkor jól összeforgatom az egészet egy "másnap reggel" kinézetű masszává.
Serpenyőbe annyi olajat teszek, hogy 1 centi magasan álljon benne. Hevítem (az olajat most és nem a női szíveket). Ha jó, akkor fogok egy kanalat és kiveszek egy adagot a masszából. Az olajba kanyarintom és ellapítgatom. Ezt ismételgetem, amíg van hely, s adagcsere után massza.
Forgatgatom addig őket míg szép színük nem lesz. Utólag sózom.

Tejföllel esetleg sajttal nagyon kellemes vacsora és változatosságot is visz a hazarohanok és csak bekapok eztazt hétköznapokba!

Szólj hozzá