2018. feb 04.

Reggeli rolnik

írta: MeSh
Reggeli rolnik

regrol01.jpg

2 személyre
elkészítés 40 perc

4 tojás
8 szelet bacon
1-1 sárga-piros kaliforniai paprika
5 dkg mozzarella
petrezselyem, majoranna
só, bors
rukkola

Időben lefekvés és korai kelés után, kellemes a szöszmötölés a konyhában 40 percig. És még mindig csak reggel 08:00 van. Tökéletes időzítés a rolnik bedobálására az újság (ami ma már inkább digitális, és az index.hu-t jelenti) mellett.
Ez is egy klasszik reggeli, új köntösbe csomagolva. A "szalonnás rántotta", pont úgy, ahogy én szeretem. Tömör formában és minden harapásra jut bacon.
Először is, elkészítem az omlettet.
A legnagyobb átmérőjű serpenyőt felrakom a platnira, fedelestől. Azért a legnagyobbat, mert ha szép laposra sikeredik, akkor könnyedén fel lehet majd tekerni. Szóval a kompenzációs előítéleteid, megint fabatkát sem érnek. 4-es fokozatra kapcsolok, hogy a sülés egyenletes legyen majd, és ne hirtelen égessem szénné az alját. Ez nem tojás krematórium.
Az apróra vágott paprikákat és a sajtot belekeverem a felvert tojásba. Alaposan megsózom, borsozom. S kisütöm.
Ha kiemeltem, meghintem petrezselyemmel és majorannával.
Majd csíkokra vágom. Pontosan olyan szélesekre, mint a bacon. Igen, erre már magadtól is rájöttél, csillagos ötös. Bárcsak a középiskolában lettél volna ennyire penge.
Elkészítem a rolnikat. Feltekerem az omlett csíkokat és utána tekerem körbe többször a szalonnával. Nem bejglimódszerrel. Majd a közben 200 fokra előmelegedett sütőbe teszem 15 percre.

Rukkolával és tegnapról maradt sajtos-túrós stanglival mennyei. Ha pluszban még olyan szerencsés vagy, hogy frissen facsart narancsél is van kéznél, a napod már csak szép lehet.

Szólj hozzá