2017. dec 03.

Zöld fettuccine füstölt makrélával

írta: MeSh
Zöld fettuccine füstölt makrélával

fettike.JPG4 személyre
Elkészítés: 25 perc 

40 dkg füstölt makréla
300 gr fettuccine 
1 csomag újhagyma
1 csomag spárga
300 gr fagyasztott zöldborsó
1 marék menta levél
1 ek. liszt
3 dl tej
citrom, parmezán

Imádom az olasz tésztákat. A szélesmetélt is annyira dallamos lesz, hogy a vidéki hátsó udvari konyhából, rögtön Rómában érezhetem magam. S a pontosság kedvéért, a fettucine metélt, fészekbe tekerve megszárított, tojás hozzáadásával készült olasz tésztafajta.
Felkarikázom a hagymát és egy indokoltan nagy serpenyőben elkezdem olíva olajon pirítani. A spárgával sem teszek másképp. Miután felaprítottam (a végeit azért levagdosva), mehet a hagyma mellé. A borsót és a mentát is belezúdítom. Csak zöld anyagunk van kérem szépen, még a Greenpeace is büszke lenne ránk.
Miután átforgattam, belekeverem a lisztet. Ettől sűrűbb lesz majd. Egy kicsit rákapatom.
Felöntöm a tejjel, ami nagyon szépen kihozza majd az ízek karakterét. Valamint krémes állagot ad az egésznek. Vízzel is lehet csinálni, ha reggel épp elkakakóztad a maradékot. De nem lesz annyira finom. Közepes lángon hagyom és felteszem a fettuccinet főni. 8-10 perc kell neki, hogy megfelelő legyen. Ne főzzük túl magyar szokás szerint. Az al dente tészta mindig jobb.
Visszatérve a zöldségekhez, kóstolás útján ellenőrzöm, hogy megpuhultak-e. Nem kézzel, mert akkor már megint leégetem az ujjlenyomatomat, ami csak bűnözői élet mellett lehet logikusnak tűnő lépés.
Ha okés, akkor a serpenyőt kicsit megdöntöm és a botmixerrel ledarálom. Nem muszáj teljesen pépesre.
Közben a tészta is elkészült. Amit leszűrök, hogy hozzáadhassam a krémes szószhoz, aminek oly kellemes a színe, állaga és az illata, hogy körül is tekintek gyorsan, nehogy Hulk beugorjon, mert az hiszi valamilyen egzotikus testápolót készítettem neki.
Ha összekevertem, eldönthetem, hogy a halat is beledolgozom, vagy a tetején szervírozom. Az utóbbi mellett döntök, mert így, egyrészt annyit tesz rá mindenki, amennyit óhajt, valamint a vegáknak nem kell halászosdit játszani.

A frissen gőzölgő halomról már csak a reszelt parmezán hiányzik és néhány friss citromcsepp.
S egyenletes mozdulatokkal kezdődhet a lakoma, bal kézben a tányér, jobban meg a villa. 

Szólj hozzá