2017. aug 13.

Kolbászos kosárka

írta: MeSh
Kolbászos kosárka

kolbaszos_kosraka.JPG4 személyre
elkészítés 80 perc

Tészta:
40 dkg gluténmentes lisztkeverék
2 dl víz
1 dl tej
2 dkg élesztő
1 mk. cukor, 1 ek. olaj, 1 kk. só
25 dkg lengyel grillkolbász
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 zöld paprika
1 répa
1 dl csirke alaplé
1 dl főzőtejszín
10 dkg cheddar
10 dkg mozzarella
1 ek. só, cajum
1 tk. kakukkfű 


A neve alapján cuki, kis ételnek hangzik. Mintha Piroska ugrabugrálna vele a nagymamához. De nem-nem. Tömény, laktató és ott figyel benne a masszív kiełbasa.
A tésztával kezdem, mert annak kelnie kell.
Az élesztőt felfuttatom a langyos -36 fok- cukros tejben. Honnan tudom, hogy 36 fokos? Barkácsáruházban vettem lézeres hőmérőt, így könnyű dolgom van. S a legjobb játék, míg fut az élesztő. Még a kutya fülének hőmérsékletét is ellenőrizhetem.
A lisztet beleszitálom egy mély tálba, hozzáadom majd, a vizel, sóval és az olajjal együtt. Izomból elkeverem, s hagyom pár percet gyúrás előtt pihenni. Majd addig gyúrom, dagasztom, hogy ne legyen ragadós, ne tapadjon a tál falához. Cipót formálok belőle, tetejét megszórom liszttel, letakarom konyharuhával, és 45 alatt a duplájára kelesztem. Ez idő alatt fogok majd minden más megcsinálni.
A felkockázott hagymát,
paprikát és répát elkezdem pirítani a serpenyőben. Hamar bekéredzkedik melléjük a kolbász. Melyet előtte felkarikáztam. Pont akkorára, amekkorán szeretem (azért, ha huncut leány vagy, ne hagyjad egyben).
Addig kevergetem, míg kicsit elkezd kunkorodni. Ez az a pont ,amikor a reszelt fokhagyma, a só, a cajum és a kakukkfű belemegy. Kicsit átmozgatom, majd felöntöm az alaplével meg a tejszínnel.
Ha ezzel is rottyant egy cseppet, akkor a sajtokat beleteszem reszelve. Ez a része ezzel meg is van. Eszméletlen jó illata van. Legszívesebben addig kóstolgatnám, míg el nem fogy.
Belemerem 4 darab kisebb hőálló edénybe és megvárom, amíg a tészta felkel.
Ha a tésztát 4 egyenlő részre szettem és kinyújtottam (eme folyamat ecsetelhetően mancsos, lisztes, truncsos lehetne, de ezt meghagyom mindenkinek, saját élménynek), akkor a kis edények tetejére teszem. Túlhúzva azt, hogy majdan peremként szolgáljon.
Megkenem fűszeres vajjal és már mehetnek is a sütőbe 180 fokon 25 percre.
Megterítek, hogy az idő elrepüljön addig és ne is halljam gyomrom korgását, mely egyszerűen, csak Pavlovi módon reagál az illatokra.

Ha készen vannak, akkor kiemelem a sütőből és megfordítom őket. Voilá, ezzel szervíroztam is őket.
A nagy boldogságban arra figyeljünk hogy az üdítős pohár nem ehető, mint  a tányér.

Szólj hozzá