2017. júl 09.

Gluténmentes quiche kaland

írta: MeSh
Gluténmentes quiche kaland

img_4689.JPG4 személyre
elkészítés 60 perc

100 g dió
70 g kesudió
30 g mandula 
50 g napraforgómag
30 g lenmag
100 g vaj
5 tojás
2 dl főzőtejszín
1 dl tej
1 nagy fej paradicsom
2 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
5 szelet bacon
10 dkg füstölt sajt
Friss bazsalikom
Só, bors, szerecsendió
 
Annyival finomabb a tésztája a gluténmentesnek, hogy nem is értem, minek tömjük magunk folyton lustaságból búzaliszttel. A színe is sokkal megnyerőbb.
A quiche egy tejszínes, tojással összesütött lepény, omlós tésztaágyon from Fransz. Hogy mit pakolunk bele, az meg csak rajtunk múlik.
Én elhatároztam, hogy könnyed és vega lesz, amíg meg nem láttam a  bacon, irritálóan csillivilli csomagolását.
A magvakat robotgép segítségével alaposan összezúzom. De nem a lent, mert az túl pici a többihez képest. Azt mozsárral, emberi erő segítségével (kivéve persze, ha Te vagy Robocop). S ettől máris gluténmentes lesz a cucc.
Innentől kezdve követem a hagyományos tésztagyártási alapokat. Beledobom a kockára vágott vajat. Jó hideg vajat, amit a hűtőben a sör mellett tárolunk. Mivel két kezünk van így logikus, hogy azt is ki kell venni. A sóval együtt eldolgozom alaposan. Majd egy tojással és egy evőkanál jéghideg vízzel még egyszer megdolgozom, hogy összeálljon.
Nem nagyon, csak hogy gombóc formában, folpackba csomagova a hűtőbe tegyem pihenni 15 percre. Ha pedig ellenállhatatlan vágyad van nyomkorászni, akkor addig keress fel néhány tinit.
Amíg a tészta a relax idejét tölti, elkészítem a belevalót.
Az alap. A főzőtejszínbe és a tejbe felverem a tojást. Sózom, borsozom és szerecsendióval meghintem. Ebbe az elegybe keverem bele a bazsalikom (oder spenót) levélkéket. Pont annyira marad friss majd, amennyire meg is sül. Tehát kiváló. A sajtot apró kockákra vágom és szintén beleszórom. Itt jelezném, hogy több sajttal indulj neki, mint amennyi van a receptben. Mert, ha meg bírod állni, hogy ne egyél fel egy rakat kockát vágás közben, akkor hívhatod is fel a szüleid, hogy megkérdezd melyik bolygóról fogadtak örökbe.
A feltét. Ezt igazából a fantázia és a hűtő tartalma szabja meg. A gomba és a sonka is isteni lepirítva. De ezek nekem most nem voltak otthon.
Mivel a vega sztájl mellett döntöttem, elsőnek a bacont pirítom le.
Ha végignéztem az illatos fonnyadási folyamatot és kiemeltem a szalonnákat, akkor a fennmaradó zsiradékon megkapatom a paradicsom karikákat is. Félreteszem.
Kiveszem a hűtőből a tésztát. Meg a sört is. Kicsomagolom és kinyújtom. Belehelyezem a formába és leszedem a széléről a felesleget. A sörről meg a kupakot. Megszurkálom és teszek rá sütőpapírt. Ráhelyezek valami nehéz hőálló dolgot. Így nem fog felhólyagosodni. Beteszem 200 fokos sütőbe 15 percre elősülni. Addig meg a sört megiszom.
Ha megvan, akkor beleöntöm az alapot. Majd szép egyenletesen elhelyezem a feléteket is rajta. Kicsit bele is tömködöm. Már most látszik, hogy mennyire guszta lesz a végén. 180 fokos sütőben még 15 perc és ready-to-eat.

Pár perc hűlés után, annyira szeletre vágjuk, ahányan vagyunk. Szerencsére mi csak ketten. Ezért kellemes vigyorral megyek ki elnyújtózni a verandára, és lapátolom be jóízűen hümmögve.

Szólj hozzá